Na co są dobre kiełki rzodkiewki? Czy są one zdrowe i smaczne ?

Oczywiście smak to kwestia indywidualna, mają taki sam jak rzodkiewka i według mnie są idealne do porannej kanapki.

Kiełki rzodkiewki przynoszą wiele korzyści. Ich niska kaloryczność (43 kalorie na 100 gramów) i wysoka zawartość witaminy C sprzyjają zdrowiu układu krążenia. Uważa się, że jedzenie kiełków rzodkiewki zwiększa zdolność organizmu do spalania tłuszczu. Badania wykazały, że osoby z niskim poziomem witaminy C są bardziej narażone na choroby sercowo-naczyniowe. Foliany pomagają rozkładać homocysteinę, substancję, która sprzyja rozwojowi miażdżycy. Ludzkie ciało wytwarza wysoki poziom tego aminokwasu, który zachęca organizm do przekształcania tłuszczu w paliwo.

Rzodkiewka zawiera odpowiednią ilość witaminy K i może być zebrana w ciągu miesiąca. Może to potrwać do 50 dni, jeśli temperatura spadnie poniżej 50 stopni Fahrenheita. Nie wymagają codziennego podlewania, ale potrzebują 1 cala wody co tydzień. W połowie wiosny kiełki rzodkiewki powinny być zasadzone w wilgotnej glebie. Kilka dni później powinny być gotowe do zbiorów.

Choć kiełki rzodkiewki smakują jak rzodkiewka, są pełne składników odżywczych. Są niskokaloryczne i mają mało wody. Korzyści płynących z kiełków rzodkiewki jest wiele. Nie tylko mają delikatny pieprzny smak, ale są też niezwykle odżywcze. Można je jeść na surowo, ale najlepiej smakują dodane do gotowanego dania. Aby w pełni wykorzystać rzodkiewki, przerzedź je do dwóch cali.

Nasiona rzodkiewki są najlepszym źródłem błonnika pokarmowego. W porównaniu z rzodkiewką mają więcej błonnika. Nasiona są skoncentrowanym źródłem składników odżywczych, dzięki czemu świetnie nadają się do gotowania i jako przekąska. Są też doskonałe dla zdrowia skóry, obniżają ciśnienie krwi, wspomagają zdrowie układu krążenia, wzmacniają kości i pomagają zapobiegać niektórym nowotworom. Możesz korzystać z dobrodziejstw kiełków rzodkiewki, nie przesadzając.

Dostępnych jest kilka różnych odmian kiełków rzodkiewki. Zawierają dużo witaminy C i są niskokaloryczne. Mają też wysoką gęstość odżywczą i są używane w wielu potrawach. Są dobrym źródłem błonnika i zawierają dużo wapnia. Istnieje wiele innych korzyści związanych z nasionami rzodkiewki. Są bogate w witaminę C i E i mogą pomóc w walce z rakiem. Poza tym, że są niskokaloryczne, zawierają dużo witaminy A i E, które są dobre dla organizmu.

Najbardziej znaczącym minerałem zawartym w nasionach rzodkiewki jest wapń, który jest ważny dla zdrowia kości i zapobiega osteoporozie. Inne minerały znajdujące się w nasionach rzodkiewki to fosfor i mangan, które są ważne dla gęstości kości. Nasiona zawierają też mniejsze ilości żelaza, magnezu i cynku, które są niezbędne dla zdrowia organizmu. Z kolei sproszkowane nasiona rzodkiewki są świetnym źródłem wapnia i witaminy A.

Oprócz wapnia, kiełki rzodkiewki zawierają kilka innych minerałów, które przyczyniają się do zdrowia kości. Są bogate w mangan i miedź, które są niezbędne dla ludzkiego ciała. Jednak nie są to jedyne rodzaje nasion rzodkiewki, które są zdrowe. Niektóre z nich mogą być szkodliwe dla twojego zdrowia. Zawartość wapnia w nasionach rzodkiewki jest bardzo mała. Ale jeśli jest spożywany regularnie, może być korzystny dla twojego zdrowia.

Oprócz tego, że są pyszne, mikro ziarenka rzodkiewki zawierają także dużo witaminy E, która może pomóc w zapobieganiu blokowania tętnic. Pomagają też zwiększyć elastyczność tętnic, obniżyć ciśnienie krwi i chronić przed chorobami układu krążenia. Co więcej, kiełki rzodkiewki mają wysoką zawartość selenu, składnika odżywczego, który odgrywa ważną rolę w ludzkim ciele. Te rzodkiewki zawierają dużą ilość selenu, który jest niezbędny dla zdrowych kości.

Kiełki rzodkiewki zawierają wiele niezbędnych witamin i minerałów. Te składniki odżywcze to witamina A, witaminy z grupy B i kwas foliowy. Ponadto rzodkiewka zawiera błonnik, który jest korzystny dla trawienia. Są też dobrym źródłem białka i antyoksydantów. Mogą obniżyć poziom cholesterolu i cukru we krwi, które są ważne dla naszego organizmu. Warzywo to jest również bogate w kwasy tłuszczowe omega-3, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Nasiona rzodkiewki są skiełkowane i zawierają 43 kalorie na 100 gramów. Zawierają więcej białka i mniej tłuszczu. Stanowią zdrową przekąskę. Jeśli szukasz przekąski, która nie ma kalorii, możesz jeść je na surowo. Mają też dużo błonnika. Są dobrym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3, które pomogą ci zachować zdrowie. Jeśli jesteś fanem zdrowia, to warto wiedzieć, że kiełki rzodkiewki mają niską zawartość sodu i są świetnym źródłem antyoksydantów.

Dodaj komentarz